Don't Forget To Join With Our Community
×
+Get this at PelikBinAjaib

Setem termahal di Malaysia

Setem termahal di Malaysia. Sebelum Admin caritakan pasal setem termahal di Malaysia nie Admin nak beritahu pada 12 Disember ini post Malaysia akan keluarkan setem baru. Setem baru yang terakhir dikeluarkan seingat Admin adalah pada bulan November lalu. Erm, memang setiap bulan ke Post Malaysia keluarkan setem baru? Kepada pengumpul-pengumpul setem, mesti akan berpusu-pusu untuk membeli buat koleksi peribadi.

Bila sebut pasal setem nie, teringat pula pada adik perempuan Admin, dia dulu suka kumpul setem, macam biasalah, kalau pengumpul setem nie paling kurang mesti ada buku kumpul setem kan? Cumanya sekarang Admin tak pasti samada hobinya mengumpul setem dulu masih lagi dia buat sekarang.

Ok, kita berbalik kepada tajuk asal. Dalam mencari-cari koleksi setem di internet, Admin terjumpa satu post pasal Setem termahal di Malaysia. Anda tahu tak setem apa yang paling mahal di Malaysia? Haa.. kalau tak tahu meh sini Admin beritahu, sebenarnya Admin pun baru tahu je nih. Hehe.

Setem termahal di Malaysia

Berdasarkan carian Admin di internet tadi, setem paling mahal di Malaysia ialah setem Straits Settlements yang pernah dilelong pada 19 hingga 20 Jun 1991 di England dengan harga 19,000 pound sterling. Kalau tukar ke matawang Malaysia nilainya bersamaan dengan RM91,200 ke RM100,000! Di bawah ini adalah rupa gambar Setem termahal di Malaysia tu:

Setem termahal di Malaysia

Mahal betul harganya kan, setem je pun. Ya, itulah selalunya yang dikatakan oleh mereka yang bukan pengumpul atau peminat setem. Namun mungkin nilai authenticnya dan seni pada setem itu menyebabkan harganya naik melambung. Kalau orang yang addict mengumpul setem tu, Admin tidak nafikan mereka memang sanggup beli.

PS: Kalau mereka buka lagi lelong Setem termahal di Malaysia nie agak-agak Anda nak beli tak?

Artikel yang berkaitan:

Filed Under: informasi

Tags:

RSSComments (0)

Trackback URL

Leave a Reply




If you want a picture to show with your comment, go get a Gravatar.

CommentLuv badge
  • Rate Us

    Rating for pelikbinajaib.com